Basketbol koçları Türklerin oyunu ile yetişiyor

ODTÜ Teknokent’teki genç yazılım mühendislerince geliştirdikleri yapay zekalı “Basketbol Koçluk Oyunu“, Avrupa’nın pek çok ülkesinde basketbol koçlarının yetiştirilmesi için bu yazılımı kullanılmaya başlandı.

 

Bilgisayar oyunu‘nun en dikkat çekici özelliği, yapay zekası sayesinde oyundaki her bir taktiğin hesaplanarak maç sonucunun maç henüz bitmeden hesaplanabiliyor olması. Böylece, basketbol koçu, maç sırasında saniyeler içinde oyuncularına verdiği tüm taktiklerin maçın sonucunu nasıl etkilediğini otomatik olarak takip edebiliyor.

ODTÜ Teknokent’te faaliyet gösteren Simsoft tarafından hazırlanan Basketbol Koçluk Oyunu‘nun Teknik Yöneticisi Emre Avan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, oyunun Hayat boyu Öğrenme Programı kapsamında Avrupa Birliği Leonardo Da Vinci Programı tarafından desteklenen “ciddi oyun projesi” olduğunu ifade etti.

Tasarımında İrlanda, Avusturya, Macaristan, Finlandiya ve İngiltere gibi ülkelerin üniversite ve enstitülerin de yer aldığını anlatan Avan, ancak yazılımın tamamen Türk mühendislerce geliştirildiğini bildirdi. Oyun sayesinde koçların gerçek basketbol yeteneklerini ve bilgilerini hem sınıflarda hem de evlerinde öğrenebildiğini belirten Avan, şöyle konuştu:

“Önceden hazırlanmış bir basketbolcu listesinden kendi takımını oluşturan kullanıcı, yaptığı antrenmanlara göre takımının değişimini gözlemleyebiliyor. Hızlı maç ve lig oyun tipleriyle de taktik ve antrenmanın kendi takımına göre nasıl optimize edebileceğini öğreniyor.

Aynı zamanda kullanıcı maç sırasında da alacağı ‘timeout‘lar sayesinde 30 saniye içerisinde taktiğini karşılaştığı takıma göre değiştirerek, kısa süreler içinde doğru karar verme yeteneğini de geliştiriyor.”

Yapay zeka sayesinde maç tahmini

Avan, basketbol oyununda hangi taktiğin hangi durumda başarı getireceğinin gösterildiğini belirterek, şöyle konuştu:

“Oyunda 500 farklı oyuncu listesinden istenilen takımlar seçiliyor. Oyunun başlaması ile basketbol koçu her bir saniyede taktikler vermeye başlıyor. Bu taktikleri başka taktiklere göre istatistiksel olarak kıyaslayabiliyor.

Yapay zekası sayesinde maç’ın hangi takımın sahasında oynandığı, şans oranı, kendi oyuncunuza uygun en iyi taktik, oyuncuların yetenekleri ve maç öncesi antrenman parametrelerine göre maçın sonucunu henüz maç bitmemişken otomatik olarak tahmin edebiliyor. ”

Avan, geliştirilen ciddi oyun sayesinde ilk defa bir Türk şirketinin uluslararası bir oyunda adının geçtiğini belirterek, “Oyun şu anda internet üzerinde açık ve ücretsiz şekilde kullanılabiliyor. Avrupa’nın pek çok ülkesinde üniversitelerde özellikle öğrencilerin eğitimi için kullanılmaya başlandı. Oyun, gerçek bilginin kullanılması ve kendi kendine öğrenmeyi sağlaması ve yapay zekası nedeni ile farklılığını ortaya koyuyor” diye konuştu.

Amaçlarının oyunun daha çok kullanıcı tarafından kullanılması ve sürekli iyileştirilmesi olduğunu dile getiren Avan, ayrıca futbol, voleybol gibi alanlara uygulanabilir hale getirmek istediklerini de söyledi.

ANKARA – Selma Kasap

A.A

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir